Aberaţie marca Timişoara

Banda specială pentru taxi şi bus dintre Calea Şagului colţ cu Ana Ipătescu şi Podul Traian, de după Piaţa Maria. sagului

Pe lângă faptul că ideea alocării unei benzi speciale pentru transportul în comun nu este fezabilă decât pe arterele cu cel puţin trei benzi pe sens, rămânând alocate autovehiculelor minim două benzi, modificarea de faţă nici măcar nu fluidizează circulaţia autobuzului sau a taxiurilor din cel puţin doua motive cât se poate de evidente. Primul ar fi că înainte cu vreo 50-100 de metri de intersecţii sau sensuri giratorii, banda specială se termină, lăsând dreptul de circulaţie pe prima bandă tuturor vehiculelor. Acum vin eu şi mă întreb: problema blocajelor în trafic apare în linie dreaptă pe drumul cu prioritate sau cumva tocmai în intersecţiile despre care vorbeam mai sus. Până la urmă, cu această bandă sau fără ea, oricum mijloacele de transport în comun vor aştepta în intersecţie după exact acelaşi număr de maşini.

Al doilea motiv pentru care banda specială nu va avea finalitatea dorită este acela că străzile despre care acum vorbim sunt intersectate de foarte multe drumuri secundare. Spre exemplu, doar de la intersecţia Şagului cu Rebreanu până la noul sens giratoriu de pe Iuliu Maniu adică pe o distanţă de nici mai mult nici mai puţin de 680 metri, banda specială este intersectată de patru drumuri secundare, intersecţii în care, după cum era şi normal, banda este întreruptă pentru a permite accesul vehiculelor din şi înspre respectivele străzi. Luând în calcul şi capetele segmentului analizat rezultă şase întreruperi ale benzii, a câte 50m fiecare. Deci, pe respectivul traseu avem din cei 680 m 380 m de bandă specială împărţită în cinci tronsoane.

Şi, colac peste pupăză, marcajul stradal creează confuzie, putând sugera prioritate pentru vehiculele ce întretaie banda specială părăsind sau intrând de pe / pe Calea Şagului. Asta deoarece marcajul pleacă fluent de pe mijlocul drumului barând pur şi simplu traiectoria autobuzelor şi a bicicletelor. Eu unul cred că prioritatea este exact inversă.

Nu mai amintesc acum de locurile de parcare de după bandă, de spaţiul insuficient alocat autobuzelor şi mai ales de plantarea anapoda a benzii de biciclete între banda de autobuz şi parcare, fapt ce sunt sigur va atrage nenumărate incidente neplăcute în care vor fi implicaţi bicicliştii acroşaţi fie de maşini ce intră/ies din parcare, fie de autobuze. Subiectul a fost destul dezbătut în presa locală şi nu doresc să repet. Am citit despre proiectul înfiinţării respectivei amenajări prin primăvară, totuşi eram aproape convins că cei în măsură, recte onor comisia de circulaţie a municipiului, va realiza dimensiunea aberaţiei înainte de a o pune în practică. Se pare că din păcate m-am înşelat.

Închei cu convingerea că nou înfiinţata bandă pentru transportul în comun va avea sfârşitul benzii ce începea la Liceul de Muzică şi se sfârşea la Casa Tineretului, înfiinţată în 2003 cu ocazia redistribuirii fluxurilor pe sensurile unice Cluj- Aleea Ripensia, respectând deja demonstrata idee a edililor de „mai bine a face ceva prost decât a nu face nimic„.

Post Scriptum: nu ştiu de ce, dar în Google Reader se pare că nu apare corect formatat textul. Scuze!

11 Responses to Aberaţie marca Timişoara

  1. richie spune:

    Multam pentru ca ne-ai adus in atentie acest fapt. Inca n-am observat modificarile , n-am drum pe acolo, dar din ce spui tu e evident ca regula „avem bani hai sa=i folosim cumva” merge de minune.

    Ps. textul e ok in Google reader.

  2. Alex spune:

    Fa te rog o poza la principalele puncte pe care le atingi in text ca sa imi fac si eu o idee minima despre fenomen.

    Multumesc.

  3. dAImon spune:

    Deci: banda de pe Str. Cluj e una singură, deci au făcut sens unic pentru RATT-taxi-riverani. Lăsând 3 benzi în sens invers. Broblema în Şagului ar fi că nu prea există alternative la 16 Decembrie, totuşi acolo a rămas o bandă pentru restul lumii.

    Sunt de acord că nu-i făcut exact cu cap lucrul ăsta, însă cum Dumnezeu să descurajăm maşinile şi să încurajăm transportul nepoluant? Cu accent pe descurajat.

    • Pe str. Cluj ACUM este asa cum spui tu. Cand banda a fost infiintata ,timp de vreun an, si in sens opus prima banda era rezervata transportului in comun. Dupa un an s-a desfiintat ramanand in forma actuala, cu mentiunea ca a fost permis accesul taxiurilor.
      Departe de mine sa fiu impotriva acestor initiative cu atat mai mult cu cat eu sunt un sustinator fervent al transportului in comun, pe care il consider solutia OPTIMA in mobilitatea unui oras fara vreo rezerva. Doar ca locul acelei benzi nu este acolo, fapt pentru care cred ca existenta ei nu o sa fie de durata. Oricum, dupa cum am exemplificat in postarea din blog, efectul scontat nu este nici pe departe obtinut. Chiar nu o sa existe vreo imbunatatire a circulatie mijloacelor de transport in comun in varianta solutiei implementate acum.
      Problema trebuia abordata cu totul altfel.

  4. Alina spune:

    O, da! Mă bucur că a scris cineva despre aberaţia asta. Chiar este ilogică.

    Trebuie să întreb ca să mi se mai confirme: pe banda aia chiar e interzis să merg eu, un simplu şofer?!?

    Şi mă enervează cumplit, păi ce, taximetriştii au nevoie de drumuri cu prioritate, adică noi ăştialalţi să stăm întinşi în coadă, pe o bandă, şi ei să se lăfăie şi să treacă cu tupeul de manelist în maieu şi şlapi pe lângă noi? Să fie oficial că trebuie să fie primii la semafor?

    • Da, cu siguranta ai interzis pe banda aia. Are exact acelasi statut cu banda speciala de pe Cluj si cea de la Padurea verde de la Calea Lugojului pana la barira (chiar daca pe aceasta din urma nu o respecta nimeni).

  5. Xelena spune:

    Nu se poate asa ceva…as vrea sa stiu a cui a fost ideea asta stupida…parca nu ar fi destul de aglomerat si asa…nu se poate circula doar pe o banda acolo nici daca vrei.

  6. salutare! scuze de off-topic, vreau sa fac un scurt anunt:
    pe 6 decembrie voi organiza un flesh-mob prin care cateva zeci de tineri (cel putini) vor veni in Piata Universitatii din Bucuresti si vor aprinde lumanari la monumentele eroilor Revolutiei si mineriadei in semn de respect pentru cei ce s-au jertfit in decembrie 1989 si iunie 1990,vom aprinde lumanari pentru o tara care moare intorcandu-se acolo de unde a plecat acum 20 de ani, aprindem lumanari pentru moartea punctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara.

    Vreau sa promovez miscarea si dincolo de Bucuresti, iar Timisoara este orasul din care a pornit Revolutia, si este unul din orasele ce a suferit pierderi omenesti la Revolutie pentru libertate, libertate care inca n-a venit.

    Dupa inchiderea urnelor, indiferent de rezultatul alegerilor, pentru ca oricum, avand de ales intre acesti doi candidati, Romania s-a intors acolo de unde a plecat in urma cu 20 de ani.
    Vrem sa fie un flashmob si nimic altceva mai mult. In Piata Universitatii, eu si amicii mei vom supraveghea toata seara marea de lumanari si ne vom asigura ca participantii la actiune vor pleca imediat ce vor aprinde lumanarea pentru a evita adunarea unei multimi ce poate provoca altfel de incidente.

    mai multe detalii si un filmulet de promovare a campaniei aici : http://razvan-sidoreac.net/?p=1279

  7. Radu spune:

    trebuie mentionata si aberatia de pista de biciclete de pe carosabil de 30 cm cu marcaj intrerupt, care trece peste guri de canale, exact langa acea banda de bus/taxi

  8. Rhadoo@* spune:

    Dar de semafoarele care functioneaza noaptea ce parere aveti!!! Stai ca tampitu la 3 dimineata la semafor,de treci imediat ramai fara permis ca baietii ‘e la panda’!!!

  9. BOGDAN spune:

    Baietii care se ocupa de circulatie in Timisoara au fost angajati cumva de la scoala ajutatoare? daca-i numesc retarzi jignesc retardatii, fara niocio exagerare. Eu sa ajung acasa in Girocului trebuie sa merg prin Soarelui ca au pus jegosii sensuri unice cum i-a taiat capul…
    Si evident semafoarele care functioneaza noaptea… bomboana de pe coliva m*******r mamii lor de jegosi. Niciunde in tara asta nu am vazut asa ceva si nici afara.

Lasă un comentariu